EL TRESOR DE L’ENDEVÍ (Guió i Parts)

30,00

Descripció

“Poema Simfònic”
El “Poema Simfònic”tracta de l’expulsió dels moriscos de les terres valencianes i, més concretament, del poble de Sella. Gràcies a la Història, sabem que aquells homes i dones van habitar els meravellosos indrets de les Marines i que hi van deixar la seua empremta, sobretot en la canalització de l’aigua amb assuts i séquies.
La música , doncs, ens transporta a aquells temps, en què els habitants de les nostres terres van haver de marxar cap a un altre continent, no sense haver patit tota classe de penúries abans de partir: els cristians, abans que els moriscos marxaren, els furtaven totes les seves pertinences i fins i tot els maltractaven, de manera que alguns mai no van arribar a anar-se’n, perquè es van quedar pel camí. Molts d’ells, però, s’uniren per fer front a les hordes cristianes i acabaren els seus dies, acorralats i famolencs, en una tràgica batalla al Cavall Verd de la Vall de Laguar, on gairebé tots se suïcidaren.

  1. LA NIT D’ABANS
    La música ens situa en una nit a la vora de la Mediterrània. Suaument, les cordes més agudes es reparteixen les intervencions per a portar-nos a l’eixida del sol i l’arribada de…
  2. LA NOTÍCIA
    Per primera vegada apareixen melodies morisques: les trompes i les trompetes convoquen els habitants de les valls per anunciar-los la tràgica notícia; mentrestant, s’escolta de fons l’arrossegament de les cadenes i les fuetades, que recorden l’estat d’esclavitud dels habitants musulmans d’aquestes terres i, alhora, aporten diferents colors a la percussió. Dins de la convocatòria, s’escolta la melodia que representa la notícia acompanyada per la pandereta.
    Un cop donada la notícia, apareix l’Endeví, home gran i savi, encarnat en la secció de greus, que confirma la realitat del seu poble…
    La notícia s’escampa com la pólvora i arriba a oïda de…
  3. LES DONES
    L’oboè i el flautí representen la part femenina de l’obra; amb ritme i acompanyats de les fustes entren en un diàleg trepidant, intens i estressant. Els metalls ens recorden la notícia i ens porten a…
  4. LA REVOLTA
    Arriba l’hora d’arreplegar el que es puga i fugir. Els efectes de percussió corporal i les dissonàncies ens porten, inevitablement, a la part mes trencada i crua de l’obra, amb records àrabs a les melodies i molta tristor.
  5. EL TRESOR
    La melodia que abans era l’Endeví es dibuixa a les trompes en mode major i es transforma en el Tresor, que és soterrat en les valls que des de Sella porten a
    Laguar amb la il·lusió de ser recuperat algun dia i que de manera majestuosa se’ns presenta en un tutti fortíssim que ens porta a…
  6. LA BATALLA
    Des de lluny veiem com s’apropen les tropes morisques i passen per davant de nosaltres, en un obstinato que desemboca en la mort, expressada per la melodia dels trombons. L’obra acaba en un lento fortíssim que dóna lloc a l’esperança… L’esperança de tornar algun dia.

Ressenyes

Encara no hi ha ressenyes.

Sigueu els primers a ressenyar “EL TRESOR DE L’ENDEVÍ (Guió i Parts)”

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *